IAA Frankfurt 2019 pod paljbom kritika - demonstracije obeležile izložbu
Veliki protesti aktivista za zaštitu životne okoline najavljeni su mnogo pre otvaranja IAA u Frankfurtu 2019. Do prvih većih protesta došlo je već tokom "dana za novinare"...
Greenpeace je istakao 14. septembra u 575 gradova u Nemačkoj protestovalo 1,4 miliona ljudi.
Wir sind begeistert! 💚🤩 1,4 Mio. Menschen haben heute in 575 Städten in Deutschland #allefürsklima demonstriert. Wir machen weiter, bis die Politik endlich handelt. #notmyklimapaket pic.twitter.com/GplxCwjBa6
— Greenpeace e.V. (@greenpeace_de) September 20, 2019
"Automobilska industrija još nije shvatila klimatsku krizu. Umesto predstavljanja velikih SUV modela, koji troše puno goriva, proizvođači automobila moraju da okončaju eru ovih gradskih cisterni i prestati sa proizvodnjom motora sa unutrašnjim sagorevanjem." - izjavio je Benjamin Stephan, jedan od aktivista organizacije Greenpeace.
Najveći protesti su održani u prethodnog vikenda, kada je na ulice izašlo između 18.000 i 25.000 ljudi, od čega oko 10.000 je bilo na biciklu. Najveći broj biciklista se zatim uputio na autoputeve A661 i A648, koji su ključni za Frankfurt Auto Show, što je u značajnoj meri komplikovalo dolazak posetilaca. Zajednički zahtev demonstranata su, da se zaustavi proizvodnja motora sa unutrašnjim sagorevanjem što je pre moguće i da se podrži mobilnost bez emisija, poput vožnje bicikla, pešačenja, autobusi ili vozovi.
Najveća kritika bila je usmerena na spor prelazak automobilske industrije ka saobraćaju bez emisija, kao i na SUV vozila, koja su posebno opasna za životnu sredinu i život u gradu. Otklon prema SUV automobilima povećan je nakon nedavne smrti četvoro pešaka u Berlinu, kada je vozač SUV modela izgubio kontrolu nad automobilom. Neki su čak pozvali i na zabranu ulaska ovih vozila u gradove.
Pomalo je iznenađujuća upornost, da ne kažemo tvrdoglavost, kojom aktivisti pozivaju na brže napuštanje proizvodnje motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Jer, većina proizvođača automobila prethodnih godina je uložila ogromne sume u razvoj elektro-mobilnosti, o čemu svedoče i štandovi na IAA u Frankfurtu. Čini se, da je potrebna čvršća saradnja proizvođača i država, kako bi se udeo elektromobila na ulicama povećao. U Evropi ove godine udeo elektromobila na tržištu novih vozila iznosi oko 2 %, što znači da je električna mobilnost još uvek daleka vizija. Veliki deo posla je pred kompanijama koje se bave energetskom mrežom.
Automagazin.rs