Audi R8 zvanično predstavljen - iz mesta do 200 km/h za manje od 10s
Nakon mnogobrojnih špekulacija i "špijunskih" fotografija, zvanično je predstavljen novi Audi R8. Osnovni koncept je ostao isti - novi R8 pogoni centralno smešten motor u ramu Audi Space Frame...
Za izradu su korišćena i plastika ojačana ugljeničnim vlaknima, zbog čega je "suva" masa automobila smanjena na 1.454 kilograma. Novi Audi R8 V10 ima dužinu od 4,42 m, širinu od 1,94 m i visinu samo 1,24 m. Međuosovinsko rastojanje iznosi 2,65 m. Zbog korišćenja aluminijuma i plastike ojačane "karbonom", automobil je 15 % lakši, a torziona čvrstoća je povećana za 40 %.
Osmocilindarski motor više nema u ponudi Audija R8. Novi R8 pokreće V10 5.2 FSI motor, koji će biti dostupan u dve verzije snage: 397 kW (540 KS) i 449 kW (610 KS). Snažnija verzija R8 V10 Plus iz mesta do 100 km/h ubrzava za 3,2 sekunde i postiže maksimalnih 330 km/h. Za sprint iz mesta do 200 km/h treba mu samo 9,9 sekundi. Slabija verzija ima ubzranje do 100 km/h od 3,5 s i postiže maksimalnih 323 km/h.
Za prenos snage na podlogu zadužen je sedmostepeni automatizovani menjač S-Tronic i unapređen sistem quattro pogona. Viskoznu spojnicu na prednjoj osovini je zamenila elektronski kontrolisana lamela, a pozadi je mehanički diferencijal. Bazna verzija stoji na pneumaticima dimenzija 245/35 R19 napred i 295/35 pozadi, a R8 V10 Plus opremljen je felnama prečnika 20 inča.
Uz doplatu se mogu dobiti adaptivni amortizeri, kao i laserska svetla. Enterijer u dizajnerskom smislu podseća na manjeg brata, model TT. Najveću promenu predstavlja izmeštanje većine instrumenata i displeja MMI sistema na displej ispred vozača.
Svetska premijera nove generacije modla Audi R8 biće održana sledeće nedelje na autosalonu u Ženevi. Cena u Nemačkoj iznosi 165.000 evra.
Pored verzija sa V10 motorom, Audi je potvrdio i predstavljanje električne verzije R8 e-tron.
Automagazin.rs