AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Putarinu iz Novog Sada do Beograda platio 480 dinara

Putarinu iz Novog Sada do Beograda platio 480 dinara

Juče smo dobili mail od nezadovoljnog vozača, koji ima veoma zanimljivu priču za sve nas vozače. Njegovo ime je Mario Čupković, koji je putovao iz Novog Sada u Beograd, a koji je za putarinu na ovoj deonici morao da izdvoji 480 dinara...

Pismo Marija Čupkovića prenosimo u celini:

"Pozdrav, javljam Vam se povodom nelogičnosti koju sam danas doživeo na putu Novi Sad - Beograd. Vidim da se vaš sajt ne bavi samo temama o automobilima, već i o svemu ostalom što ima veze sa automobilizmom, pa zato mislim da je tema adekvatna za sajt, isto kao i ona u kojoj testirate automobile i slično.

Danas sam putovao iz Novog Sada za Beograd, a uz samo jedno zaustavljanje u Inđiji, putarina me je koštala 480 dinara, umesto "standardnih" 240. Šaljem vam i fotografiju na kojoj su tri računa koja sam dobio na rampama. Prvi račun se odnosi na put od Novog Sada do naplatne rampe Inđija, sledeći račun je ponovno plaćenje od Inđije do Beograda, a treći račun je potvrda da je plaćena putarina i nju sam dobio na naplatnoj rampi u Beogradu. Dakle, oba plaćanja su izvršena na novoj naplatnoj rampi u Inđiji, na ulasku i izlasku. Moj razlog izlaska sa autoputa u Inđiji je odlazak u šoping centar.

Ovde mi je nejasna i cena putarine, koja je ista od Novog Sada do Inđije i od Novog Sada do Beograda. I u jednom i u drugom slučaju, vozač plaća 240 dinara, što nije logično, jer je put do Inđije daleko kraći i samim tim treba da bude jeftiniji.

Ali, tu nije kraj nelogičnosti. Da sam, kojim slučajem, od Inđije do Beograda stigao za vreme duže od 20 minuta, još jednom bi platio 240 dinara, jer tolerišu samo vremenski period od 20 minuta od Inđije do Beograda. O ovome su me informisali ljudi na naplatnoj rampi.
Zamolio bih, da mi Putevi Srbije javno obrazlože zašto je putarina od Novog Sada do Inđije košta isto kao i putarina do Beograda, i zašto putarina od Inđije do Beograda košta isto kao i od Novog Sada do Beograda."

U kratkom roku, dobili smo odgovor iz JP Putevi Srbije. Prenosimo ga u celini:

 


 

Poštovani g. Sariću,

Shodno poslatom pismu g. Marija Čupkovića, dostavljamo Vam sledeće odgovore.

1. Na deonicama Beograd-Subotica i Niš-Leskovac, funkcioniše otvoreni sistem naplate putarine koji je prisutan i u drugim zemljama: Hrvatska, Italija, Francuska, Španija, Makedonija i Grčka. Ovaj sistem podrazumeva naplatu putarine određene deonice puta, prilikom prolaska kroz naplatnu stanicu. Cenu putarine nije moguće obračunati po pređenom kilometru, jer se na pojedinim delovima puta, saobraćaj odvija u jednoj saobraćajnoj traci. Smerovi nisu fizički razdvojeni, čime je omogućeno okretanje, i nekontrolisani ulazak i izlazak sa autoputa. Cena putarine je transparentna i svako od vozača može da izabere da li će se voziti autoputem pod naplatom ili će koristiti neke od alternativnih puteva koji se ne naplaćuju. U skladu sa finansijskim mogućnostima tokom 2014. godine, planirano je uspostavljanje zatvorenog sistema naplate putarine na deonici Beograd-Subotica i naplata po kilometru korišćenog puta, kao na deonicama Beograd-Niš i Beograd-Šid.    

2. Dužina autoputa između naplatne stanice Inđija i naplatne stanice Stara Pazova je 8,3 km. Između navedenih naplatnih stanica ne postoje odmorišta, parkinzi, naplatne stanice , gde bi učesnici u saobraćaju eventualno mogli da se zadržavaju. Članom 102. Zakona o bezbednosti saobraćaja propisuje se da je najmanja dozvoljena brzina na autoputu 50 km/h. U skladu sa tim za prolazak dela autoputa od naplatne stanice Inđija do naplatne stanice Stara Pazova je uvedeno vremensko ograničenje od 20 minuta. Time se onemogućavaju učesnici u saobraćaju da na osnovu iste priznanice više puta koriste deonicu Beograd-Subotica. Drugi razlog je omogućavanje funkcionisanja jednostrane (levak) naplatne stanice Inđija u otvorenom sistemu naplate putarine.

3. U bilo kojoj zemlji u Evropi bez obzira na sistem naplate putarine, izlaskom sa autoputa prestaje da važi priznanica za plaćenu putarinu ili kartica za ulazak odnosno izlazak sa autoputa. Svaki ponovni ulazak na autoput podrazumeva obavezu plaćanja korišćenja istog.

S poštovanjem,
JP "Putevi Srbije"
Odeljenje za odnose sa javnošću


 

Goran Sarić - Automagazin portal

Specijalna agencija UN odala je priznanje Bosch-u

Specijalna agencija UN odala je priznanje Bosch-u

Dr Folkmar Dener, predsednik upravnog odbora Bosch-a, primio je u Ženevi svetsku nagradu za telekomunikacije i informaciono društvo za 2013. od Međunarodne unije za telekomunikacije (ITU). Dodeljivanjem ove nagrade, specijalna agencija Ujedinjenih nacija odaje priznanje Bosch-ovim naporima da unapredi bezbednost na putu.

Honda ima najbržu kosilicu za travu, koja juri 210 km/h + FOTO

Honda ima najbržu kosilicu za travu, koja juri 210 km/h + FOTO

Letnja sezona je u punom jeku, pa zašto ne probati nešto sasvim ludo? Takmičarski tim Team Dynamics, koji brani boje Honde u britanskom šampionatu turističkih automobila BTCC, uz podršku velikog Top Geara, napravio je neobičnu kosilicu za travu, sa jasnim ciljem - da bude najbrža na svetu...

Sa Bosch-om je vožnja bezbednija i udobnija

Sa Bosch-om je vožnja bezbednija i udobnija

Kako vozačev pogled odluta u levo, automobil nastavlja da se kreće  napred. U istom trenutku, vozilo koje se nalazi ispred naglo se zaustavlja. Vozač ne primećuje predstojeću opasnost, ali Bosch-ova asistencija pri kočenju iznenadnim situacijama reaguje, i zaustavlja automobil u pravi čas...

Range Rover Evoque Convertible - proizvodnja potvrđena

Range Rover Evoque Convertible - proizvodnja potvrđena

U Land Roveru su se predmislili i odlučili da daju zeleno svetlo za projekat otvorene verzije SUV modela Range Rover Evoque. Ukrštanje automobilskih klasa danas je uobičajena stvar, pa je odluka Land Rovera očekivana. Evoque Cabrio možemo očekivati već sledeće godine...

Garmin predstavio novi prenosivi head-up displej

Garmin predstavio novi prenosivi head-up displej

Mogućnost projekcije osnovnih informacija na vetrobransko staklo, direktno ispred vozača, pedesetih godina prošlog veka je postojala samo na američkim borbenim avionima. Devedesetih godina prošlog veka, ovaj sistem je počeo da se koristi i u automobilima. Uskoro će Head-Up displej početi da se koristi u velikim razmerama...

Mercedes-Benz S 63 AMG: 900 Nm i pogon na sve točkove

Mercedes-Benz S 63 AMG: 900 Nm i pogon na sve točkove

Kompanija Mercedes-Benz objavila je kompletne informacije o novoj generaciji sedana S 63 AMG. Supersnažni sedan Mercedes-Benz S 63 AMG (W222) ispod "haube" ima ručno montiran AMG motor konfiguracije V8, opremljen sa dva turbopunjača i sistemom direktnog ubrizgavanja goriva u cilindar...

Bosch proizveo milioniti radarski senzor

Bosch proizveo milioniti radarski senzor

Najvažnija tačka orijentacije prilikom vožnje jeste vozilo ispred vas. Koliko je rastojanje, kojom brzinom se kreće? To je ono što čovek može da proceni samo kada se približi, radarski senzori mere egzaktno i do 20 puta u sekundi – i na taj način su osnova za mnoštvo efikasnih sistema pomoći...

Peugeot skuteri na popustu uz poklon

Peugeot skuteri na popustu uz poklon

U toku aktuelne letnje akcije “Izaberi svoj Peugeot skuter”, svim ljubiteljima modela Kisbee, generalni uvoznik i distributer PEUGEOT  skutera  omugućio je dodatnih 100 evra popusta sve dok traju zalihe, pa je ovaj model po ceni od 1160 evra najpovoljniji do sada...

Renault Rafale E-Tech Hybrid Esprit Alpine
Slika nedelje